На 4. декември 2019г., во
средното угостителско училиште „Лазар Танев“ во Козле се одржа завршната
манифестација на проектот „Училишни градини – училници на иднината“, за 2019 година, кој што го иницираше и координираше НВО Slow Food-Водно. Во проектот учествуваше и нашето училиште, заедно
со уште девет други од повеќе општини од Скопје. Партнер и донатор на овој
проект е Град Скопје, чиишто претставници беа присутни и на завршната изложба.
На манифестацијата беа изложени цртежи, слики и
мотивациони пораки од учениците од сите училишта – учесници, а учениците и
нивните наставници - координатори на проектот, имаа можност накусо да им
раскажат на присутните какви сè активности и резултати имале во рамките на проектот, како и плановите за
во иднина.
Од ООУ „Рајко Жинзифов“ на манифестацијата присуствуваа и
на присутните им се обратија ученичките Невена Кочоска и Христина Трајчевска од
6-в одделение, кое што имаше неколку активности во рамките на проектот (две
ликовни работилници на кои изработуваа цртежи за изгледот на градината и
мотивациони пораки, и садење на лескови дрвца во училишниот двор) и чиишто
цртежи беа изложени во оваа пригода. Заедно со нив беше и координаторот на проектот,
психологот Јасмина Пакашки.
Го изразивме нашето задовлоство од придобивките од
проектот и нашите планови за пролетните активности. Се заблагодаривме на тимот
на Slow Food-Водно за нивниот
ангажман, како и за изработениот нацрт-проект за нашата идна училишна градина.
Исто така, изразивме надеж дека проектот ќе продолжи и наскоро ќе биде во
можност да ги опфати сите училишта на подрачјето на Скопје.
На крајот на сите учесници им беа поделени подароци –
мини градинарски алатки, и специјално изработени работни тетратки - Календар со
активности во училишната градина.
„Училиште
по мерка на детето“
(учење преку игра)
Учење
и игра, совршена комбинација за успешен развој на едно дете, еден ученик.
Знаејќи го ова, ние наставниците тимски се обединивме на инцијатива на
одделенската наставничка Кети Сталеска и во топлите жешки денови се
организиравме и напорно работевме визијата да ја претвориме во реалност. Со
подршка на директорката Љубица Наумовска обезбедивме бои и прибор за работа.
Организиравме одделенски актив, ги споделивме идеите, ги утврдивме активностите
за реализација на проектот и следниот ден се фативме за работа. Жешкото сонце
беше мотив повеќе за реализација на идеите, како и подршката и интересот за
помош на родителите на учениците. Целта на проектот е создавање на стимулативна
едукативна средина и вклучување во модерните трендови во светот, но оставајќи
свој печат од идеи и игри. Крајот од првото полугодие е совршен термин за да се
прашаат учениците за нивното размислување, искуствата и новите знаења што ги
стекнале играјќи ги игрите.
Наставник:
Дали ви се допаѓа повеќе училишниот хол и двор, ваков каков што е сега исцртан
со игри?
Ученици: Да повеќе ни се допаѓа со игри, бидејќи можеме да играме
игри пред часовите. (ученици од 1,3 и 5 одд.)
Наставник:
Која игра ви омилена? Која игра ја играте најчесто?
Ученици: На
учениците од трето одделение најмногу им се допаѓаат игрите „Шеска треска“ и „Од
крукче во крукче“. На учениците од пето одделение „Жаба“ и „Плочка“. На
учениците од прво одделение им се допаѓаат „Од крукче во крукче“ , „Насока“ и
„Пронајди ги формите“.
Наставник:
Што може да научиме од игрите?
Ученици: Од
играта „Од крукче во крукче“ може да ги научиме бројките, да броиме редоследно,
кои се парни, непарни, собирање, одземање, множење, делење, а од „Шестка-треска“
ги научивме буквите, како се пишуваат правилно зборовите, со „Веселко“ ги учиме
насоките, ги пронаоѓаме формите, се забавуваме, учиме да бидеме трпеливи,
соработуваме и меѓусебно си помагаме. (ученици од 1,3 и 5 одд.)
Наставник:
Кога ги играте игрите, со наставник на час или сами во слободното време?
Ученици: Сме
ги играле за време на час со наставник, ги играме и сами во слободното време
(ученици од 1 и 3 одд.), ги играме во присуство на родителите (ученици од 1
одд.), но игрите ги играме и дома со братчињата и сестричките (ученици од 3
одд.).
Наставник:
Што сакате да додадеме, какви содржини со кои би било уште поубаво нашето
училште?
Ученици:
Може да додаме училишни правила, може да засадиме нови растенија и да учиме за
нив, да направиме идеја со здрава и нездрава храна, пораки со убави мисли и за
другарство, да ги напишеме мерните единици за должина и да скокаме и мериме
(ученици од 3 одд.), да направиме полигон за ФЗО од гуми и пречки (ученици од 1
и 3 одд.), балон за фудбал , сите деца да имаат свој компјутер, вештачка трева,
секое одделение да има своја училница, да носиме униформи, да имаме сала за ФЗО
(предлози на учениците од 5 одд.).
Тим реализатори
на проектот: Кети Сталеска, Љубица Наумовска, Маја Димовска, Татјана
Георгиевски, Кристина Никчевска, Билјана Шоклевска, Даниела Костадинова, Ленче
Танушевска, Билјана Милутиновска, Јованка Дацкович, Маја Грнчиштанова, Богданка
Пановска, Сузана Трајковска, ех-ученичката Ирена Танушевска.
Нема коментара:
Постави коментар